Diggar

Vaknade tidigt imorse av att Maja (som är en underlat) satt och visslade och sluggo( vår papegoja) började säga god morgon. Antagligen hade de väckt varandra och tyckte väll att det var dags jag skulle gå upp också. Sluggo brukar alltid vara tyst tills man kommer upp, för han är en riktigt sömntuta. Maja däremot är den piggaste av alla här hemma i huset. Så hon brukar låta lite på morgonen. 
Nu har jag satt på lite musik som vi sitter och diggar till. Sluggo är så sjukt söt och dansar och rör på huvudet i takt till musiken. Väldigt kukl att se. Sen blir han så lycklig när man själv ställer sig bredvid och dansar lite.

Vi har precis fått en ny kaffe bryggare så imorse när jag kom upp för att sätta på kaffe bryggaren så fattade jag inte alls hur det gick till och var tvungen att ringa till mamma och fråga. Brukar inte dricka kaffe annars, om man inte typ är ute och fikar... om ens då... men imorse var jag jätte sugen på det. Jag lyckades tillslut sätta på det utan att förstöra den och det smakade jätte gott. Men snacka om att vara inkompetent. Aja nog pratat om min kaffebryggare :) Känner mig seg idag igen + att vädret inte är så fint. Funderar på att bara ha en mysig hemma dag och titta på film och käka glass. Låter rätt lockande tycker jag. Men får väll se vad som händer fram mot kvällen, då lär jag väll inte bara vilja sitta hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0