Jobbet igår

Jobbet igår var som vanligt. Gick jätte bra tills det var läggdags och båda två barnen jätte trötta och bara skrek. Den här gången var jag ensam hemma, killarna var hos sin pappa så huset stod stilla denna gång :) annars är det full fart hela tiden och ingeting står på rätt plats. Men det var riktigt jobbigt att vara själv med dom.  Ricky hade varit lite gnällig på dagen, vilket han annars aldrig brukar vara, världens enklaste unge att ta hand om. Det är väll tänderna som börjar komma upp nu. Han har fått två tänder där nere så när han ler så dör man ju nästan vad söt han är. På eftermiddan eller vid 5 gick jag med Ricky för att hämta vår lilla busunge Jennifer. Herregud vad hon har spratt i rumpan och inne i sin 2 års trots nu. Aaah, det gäller  bara att man har tålamod så går allting bra :) Var ute på gården ett tag och lekte då vi kom hem från dagis så hon fick springa av sig lite. Sen var det dags för mat och läggdags... När jag äntligen fått Ricky att sova var det dags för Jennifer att hoppa i säng, två minuter gick och vi båda två sov som grisar. Eller iaf jag. När jag vaknade en timma senare såg jag att hon hade gått upp och hämtat sin napp flaska med saft och lagt sig ner bredvid mig igen innan hon somna inför natten.  Så söt då hon låg där med snutten i ena handen och flaskan i den andra. När pappa och Pia kom hem vid 11 så skjutsade han mig till tåget och jag åkte hem till Henrik. Äntligen sista jobbdagen avklarad innan jag reser, sen får vi se hur det blir då jag kommer hem igen, eftersom skolan börjar då. Ne nu ska jag sätta igång med städningen. ha det bra puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0