Nu ska det snart bli blodprov

Jag har tänkt jätte mycket på det här med att ta blodprov. Eftersom jag håller på att utbilda mig till undersköterska så måste jag ju kunna ta blodprov. Men jag är verkligen skit nervös. Jag vågar inte! Visst har vi tränat i skolan på plast armar men att göra det på riktigt, uusch. Tänk om jag gör helt fel. När jag berättade det här för Henrik så sa han genast att vi måste göra något åt det. Så han pratade med Frisk och bad honom ta med sig lite nålar och annat hem för att jag kunde träna! Så nån dag här snart ska jag och Henrik sätta oss vi bordet så ska jag sticka honom. Men jag väntar några dagar till. Varför vet jag inte riktigt, men det känns som att det kanske kommer kännas bättre då :P Men om jag klarar det bra när jag tagit första blodprovet på honom så kommer jag nog inte alls tycka det är så läskigt längre.. eller?! Jag kan ju iallafall hoppas :)

Plast armen i skolan som vi tränade på!

Kommentarer
Postat av: jenny

här snor vi bilder ;)

2008-12-21 @ 22:00:17
URL: http://jennyberglund.blogg.se/
Postat av: lollo

haha yes! :)

2008-12-22 @ 13:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0