Omgiven av svek o lögner

Kärlek, till skillnad från sexmissbruk, borde det finnas mer av här i världen.



...för att hålla sin oro i schack; det läser jag om här och det är intressant läsning vill jag lova.

Jag tror att det inte är helt ovanligt med sexmissbruk, kanske speciellt i våra tider där yta och framgång värderas så högt? Roger Nilsson, som har skrivit en bok om det här, han är en framgångsrik läkare och seglare och berättar nu om sitt missbruk.

Och att anledningen till ett sexmissbruk skulle kunna vara brist på bekräftelse och kramar i ens barndom, låter ju ganska så troligt. Säkert bra att tänka på, för i vår moderna tid värderas goda resultat, duktighet och en snygg yta så högt, men kanske borde det räcka med att bara vara sig själv?

Att få känna att man duger som man är, med alla sina fel och brister. Det borde alla få.

Jag tror i alla fall att jag ska läsa den här boken, bara för att få förståelse, även om jag mig veterligt inte känner nån sexmissbrukare. Eller gör jag det, förresten...? Hm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0