kladdkakan

Hittade en bild på datorn på maria då hon sitter på golvet och letar efter en form till kladdkaka. Haha glömmer aldrig den dagen. Vi hade stått och visspat smeten i evigheter för hand och så ska jag slicka av vispen, fast det var väldigt svårt för det var så många cirklar runt. Så jag drog tillbaka det här stålet eller vad det är som är runt själv pinnen som man håller i när man visspar och så börjar jag slicka men så plötsligt tappar jag taget runt om den och all smet flög upp i ansiktet på mig, senare hittade vi även fläckar i taket. det är nog en grej som inte är så kul om man inte var med om det. Men fan vad vi skrattade :D haha



recept på kladdkaka, det är lätt som en plätt och hur gott som helst!
Detta klarar även dom som har noll koll på hur man bakar!!

2 Ägg
3 dl Socker
100 g Smält Smör el margarin
1 dl Vetemjöl
4 msk Kakao

Blanda mjöl & kakao. Vispa ägg & socker poröst, tillsätt det smälta avsvalnade smöret & mjölblandningen. Smöra & bröa en form med avtag bara kanter, häll i blandningen. Grädda i ca 20 minuter i 200 grader.


Kommentarer
Postat av: m-x

hahahah,aah, roligt var det ^^ det var tider det... tisdagarna...nostalgi

2008-06-11 @ 00:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0