Gravid

Alla vet säkert redan om att jag är gravid, så nu skriver jag om det. För några veckor sen beslutade mig för att göra ett grav test. Pågrund av att min mens aldrig kom. Det hade bara gått över en dag men den brukar alltid vara prick i tid. Jag hade märkt att jag haft väldiga humörsvängningar som man kan få innan mens men det var mer än vanligt och jag kände mig allmänt konstig. Jag hade som en molande värk och trodde att mensen äntligen skulle komma. Veckan innnan hade jag varit på ungdomsmottagningen och testat mig, jag fick även recept på minipiller som skulle bli perfekt att börja med nu när min mens snart skulle komma, Men nej, den kom aldrig. Jag bestämde mig för att göra ett test hemma och  hoppas på att det skulle bli negativt. De där fem minuternas väntan inne på toan kändes som en evighet. Har nog aldrig varit så nevös i hela mitt liv. Men så började det synas ett plus tecken och jag trodde inte det var sant. Snacka om att ställa till det för en. <nu är jag i 8ånde veckan och idag bestämde jag mig iallafall för att ringa karolinska sjukhuset för att göra en abort. Jag övervägde om att ha kvar det lilla knytet, men jag vill hinna göra en del saker innan och kunna ge det en bra upväxt, har varken nån ekonomi eller utbildning. Så idag fattade jag det stora beslutet. Men det känns rätt bra. Så på måndag fick jag en tid för ultraljud och sen blir det kirurgiskt ingrepp pågrund av att jag är rätt långt gången.
Jag ringde marika förra veckan angående om att jag inte kan vara med, hon kontaktade mig via minbebis.com och ville göra en dokumentär då hon följde hela min graviditet och barnets uppväxt. Vi hade pratat om allt, då vi var och fikade och jag skulle även träffa producenten i söndags, men så ringde jag och sa tt jag bestämt mig för att göra abort. Hon vart nog lite chockad, kändes lite jobbigt att jag träffat dom och pratat om allt när jag inte ens bestämt mig för hur vi skulle göra. Allt gick så fort. Nu har jag skrivit massor om det :P men jag vill  tacka alla ni som stöttat mig. Och maria är en underbar vän som ställer upp i vått och torrt

mage!




Kommentarer
Postat av: Linda

starkt.

2008-05-14 @ 11:10:24
URL: http://lmongo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0