mardrömmen som hände

Jag satt och tänkte på när jag ska färga mitt hår, och kom och tänka på vad långt mitt hår har blivit nu. Usch vad hemskt det var när jag skulle blondera mig och allt hår ramlade av. Kommer jag nog aldrig glömma. Håret gick inte att borsta och heller knappt att tvätte, det var helt sönderblonderat. Varje gång jag såg mig själv i spegeln började jag gråta. Men bara några månader efter så färgade jag mitt hår igen. Fast då gick det bra. Men nu har det gått ett snart ett år om inte mer och jag satt och funderade på när jag ska färga utväxten, det växer som attan. Då såg hur långt det har blivit. Ville sätta i håförlängning, men till sommaren så har nog mitt hår vuxit en bit till. Sen vet jag hur jobbigt det är att ha löshår, satte i det en vecka efter att jag tappat mitt hår. Men jag bestämde mig för att när jag var i grekland hade precis badat så det första jag gjorde när jag kom tillbaka till huset tog jag ut det och jag vart chockad över att det vuxit så. Det är nog alla tjejers mardrömm att tappa allt sitt hår. Men man lär sig av sina misstag brukar man säga ;) Haha pch hanna sa till mig, "lollo, kommer du ihåg när du tappade allt ditt hår, fy vad fult det var, du såg ut som en kille!" haha, ärlig den tjejen, fast inte då. Då ljög hon och sa att det var jätte fint fast det var nog bäst annars hade jag aldrig gått ut :D
Från början gick mitt hår inte ens ner till nacken men det har hunnit växa jätte mycket och det går en bra bit nedanför axlarna nu. Så nu kan jag sätta upp det hur jag vill utan att det ser konstigt ut :)
En upplevelse jag adrig mer vill vara med om!


Här är en bild efter att jag tagit bort hårfärlängningen. Då gick det precis till axlarna med hemsk utväxt men men ;)
(Man ser inte så bra här, men har fått en ny data så jag har nämligen inte hunnit ta över alla bilder än.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0