Godmorgon!

Inatt har jag inte sovit en blund känns det som, vaknade hela tiden. Så vid 8 så orkade jag inte längre ens försöka somna. Så jag gick upp, tittade lite på tv sen gick jag ut med Ville. Igår fick lill tussen se första snön falla. Han fattade inte riktigt vad det var men han var riktigt söt. Han lyffte på en tass i taget för att han tyckte det var så kallt. Men snart kommer hans jacka :)

Igår åkte jag, Henrik och mötte hans mamma då vi skulle på middag med hans familj. Hade det jätte trevligt men jag hade det riktigt kämpigt med Ville. Alla var så klart tok kär i honom och busade upp honom, så jag fick fullt upp med att springa efter honom då han hela tiden tuggade på alla deras mattor. Jag och Henrik hittade snören och tussar överallt från mattan som vi fort försökte gömma för att ingen annan skulle se det.

Då vi kommit hem igår från middagen, så satte sig jag och Henrik i soffan och tittade på filmen ladder 49. Den var så sjukt  bra. Jag satt som vanligt med tårar i ögonen fram mot slutet. Ah den var så himla bra!


Jack Morrison (Joaquin Phoenix) är en erfaren brandman som dagligen räddar människoliv. Men vid en våldsam brand blir han själv fångad i eldhavet. Jacks enda hopp står till de andra brandmännen, ledda av hans vän och mentor, kapten Mike Kennedy (John Travolta). Medan Jacks kollegor kämpar för att rädda honom reflekterar Jack över sitt liv, sitt riskfyllda jobb, sin fru Linda och deras två små barn - som han kanske aldrig kommer att återse... Ladder 49 är en hyllning till vardagens hjältar. Filmen blandar tät action med starkt drama. Joaquin Phoenix (The Village) och John Travolta (The Punisher) ger karisma och personlighet åt huvudrollerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0