åwh

Åwh har sån himla besluts ångest just nu. Inte för att det är ovanligt för mig att ha det men.. Måste posta ett brev på lådan och då måste jag gå ut i kylan, men om jag ändå går ut kan jag lika gärna hitta på något då jag ändå är på g. Men vet inte vad det skulle vara isåfall... Kanske jag skulle gå till centrum och titta i lite affärer?! men det är så himla tråkigt att gå själv. Eller så åker jag till min kära mor ett tag och hälsar på och pratar en stund. Men har ingen lust alls att sitta och åka tunnelbana.. problem! Eller så postar jag brevet går till ica och handlar ägg och så gör jag en kladdkaka då jag kommer in så slipper jag gå själv eller åka tunnelbana så har jag ändå något att göra det låter perfekt :D Men.. fan .. juste jag ska ju vara nyttig. Åhh då sket det sig också.. så vad ska jag göra nu?!

Nu har jag suttit och funderat i minst en kvart och bestämt mig för att jag ska posta brevet, handla ägg och skita i att vara nyttig och baka en kladd kaka ( tränade imorse så det jämnar ut sig ) Sen ska jag städa undertiden kakan är i ungnen :) Japp så får det bli... perfekt!

Recept på världens godaste Kladdkaka

Ingredienser
2 ägg 4msk kakao
3dl socker 1,5dl mjöl
1krm salt 1msk vaniljsocker
100g smällt smör

Sätt ungen på 175° Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat.
(ett tips är att blanda vaniljsockret, kakaon och mjölet tillsammans i en separat skål och sen hälla ner för att det ej ska bli klumpar av kakaon) Häll smeten i en smord form gärna med löstagbar kant. Men det spelar ingen roll. Grädda sedan i mitten av ugnen i ca 20 min. Låt kakan svalna lite sen är den klar att servera :) Extra gott med med grädde eller glass till.


Kommentarer
Postat av: Emelie

jag håller på att baka den nu, smeten var god iaf, får väl se hur den smakar sen ;)

2008-09-18 @ 15:26:25
Postat av: lollo

haha hoppas det smakar gott :)

2008-09-18 @ 16:46:35
Postat av: emelie

den var as god ;D hahah

2008-09-23 @ 15:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0