fick prata med kungen :)

Dansen igår gick jätte bra :) Vart lite kaos när vi skulle byta om och så men det flöt på bra sen.. Alla folk hade samlats, så alla stod längst med banden för att få se kungen som skulle komma. Jag och Emma gick också dit för att förhoppningsvis se en skymt av honom men det var väldigt mycket folk.. Men vi trängde oss igenom och väntade. Stod med våra magdans kläder och frös som satan.. Tillslut hör man folk viska. "titta nu kommer kungen och drottningen!" Och det gjorde dom. När jag böjer mig fram ser jag honom och hand närmade sig. Då han går mitt framför vänder han sig mot mig och kommer närmare.. hjälp!! tänkte jag, shit han kommer hit. Vad ska man säga till kungen? aawh.. Så ställer han sig mitt framför mig och säger, åh vad har du för gått i lådan där? Kyckligsallad svarade jag och log lite.. Jaha, svara han, jag tycker du borde äta lite så du blir lite större. Haha, det var kul att kungen säger att man ska äta och bli lite tjockare :) Han fortsatte att prata med mig och kameran var precis bredvid en och filmade, men kände mig väldigt avslappnad faktiskt, han pratade på väldigt mycket och ställde lite frågor som jag svarade på. Sen frågade han vad vi skulle dansa och vilken dansskola vi kom från. Precis då kommer drottningen också och hon säger Jaså, jaså, då jag svarade på det han frågade och jag börjar as garva. Kom och tänka på hey baberiba när dom härmar henne då hon patar och det lät så himla lika. Men hon försod nog inte att jag skrattade åt det utan skrattade med mig innan dom gick fram till scenen utanför slottet. Tiden gick och det var vår tur att gå upp på scenen. Men allt gick jätte bra så det var skönt. När allt var klart så var det dags för kungen att plantera ett träd en bit bort.. Så vi gick dit och tittade. Då han går därifrån ser han mig och frågar om jag var värmare nu :) HAHA, coolt tänkte jag.,. Nu har jag pratat med kungen två gåner och han kände igen mig. Ja svarade jag sen gick han :) Sen var det en kille som hade tittat på oss och tyckte vi var jätte duktiga så nu ska vi vara med på någon föreställning med kungliga balett skolan typ och dansa :P Kunde inte bli bättre :P

Kommentarer
Postat av: amanda

vad coolt! hahahaha! det är lite sån där känsla att jag vill röra dig nu för att du har pratat med kungen! hahaha!

2008-09-15 @ 13:52:51
URL: http://amandainorrland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0