Karnevalen

hej! Nu har jag precis kommmit hem efter en hel dag med fullt på schemat. Kom till skolan vid tio, var visst tidigt jag som trodde att jag skulle komma försent. Vi skulle inte ha samling förens vid halv 11. Vid skolan mötte jag Therese och vi väntade på att de andra tjejerna skulle komma. Idag hade vi inga lektioner för att det var karneval. Då ska alla i hela skolan gå i ett led på kungsholmen ner till Rålis där sen varje klass ska spela upp en pjäs. Sen var det även en stå upp kompiker och ett band som var där :) Komikern drog en massa skämt om oss Opeare, det började med precis då vi alla har satt oss på bänkarna och det var proppat med folk så säger "han vi delar in publiken i två halvor, och den som apploderade mest vann en op elev" och alla vart tysta, jaha tänkte vi, vad var det där?! Bättre vart det ju inte ju längre tiden gick, skämten vart bara värre o värre.
Han fortsatte att prata och så säger han "jag kom till er skola idag så är det en tjej som håller upp dörren för mig och jag skulle ta tag i handtaget men råkade istället ta på hennes tutte och av en slump säger jag, oj förlåt visste inte att den satt så långt ner.." Men vi får väll hoppas att det bara var en sak han hade hittat på, för ingen i Op sa att det hänt någon, eller så vagade den personen inte säga nåt haha. Mot slutet då det är vår tur att gå upp på scenen blir vi presenterade såhär  "jag har hört att dom här är lite mobbade av hela skolan men en varm applåd för OP!!!"
ÅÅÅÅHH!!! NEEEJ! Dom innan oss hade fått ägg slängde på sig, så vi ville inte ens veta vad de skulle göra med oss. ingen ville längre synas eller gå upp på scenen, men plötsligt då vi reser oss upp så ropar alla OP, OP, OP! Wow! Alla var helst förvånade, förra gången vart vi buade åt och nu var det tvärt om. Det gick jätte bra och vi alla var glade, fick en massa applåder :) Alla samlades senare i aulan för att få reda på vem som vunnit, det var en massa folk då vi satt där inne och väntade som sa att vi var jätte duktiga, var riktigt roligt.. Så nu känns det lite bättre att vara en Op elev på kungshomen. Hur som helst, efter lång väntan så kommer svaret, och vi hade blivit trea :D Vilket jag tycker var jätte bra för att ha tävlat mot alla klasser i hela skolan. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0