Vill ni ha tips på GRYMT goda julgodisar?

Här är ett recept på cornflakes kakor som jag fick av min fritidsledare då jag var väldigt liten. Jag ställde mig och bakade det här igår och jag kan säga att dom gick hem hos Henrik också ;) Sen är det jätte enkelt och går på ca 20 minuter om ens det..

100 g smör
1 dl ljus sirap
1 dl socker
3 msk kakao
3 1/2 dl cornflakes
1 1/2 dl kokosflingor
1 tsk vaniljsocker

Gör såhär:
1. Blanda smör, socker, sirap och kakao i en kastrull och låt koka i 3-4 minuter.
2. Ta kastrullen från värmen och rör försiktigt nervaniljsocker, kokosflingor och cornflakes.
3. Fördela blandningen i muffinsformar och ställ in i frysen tills det svalnat.

Det kanske inte låter så gott, men jag kan lova att du kommer gilla det!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0