Gravid 3:e månaden

Håller på att rensa lite bilder på datorn och hittade några bilder på min mage då jag var gravid. Tycker den var rätt stor för att vara i v6.. Ioförsig gick jag upp väldigt mycket i vikt för jag åt som en gris, dock inte mot slutet som var ett helvtete då jag bara spydde heeeela tiden. Eller magen vart störe men jag gick ändå ner vi vikt.. Nu efter ca 9 månader sen jag gjorde aborten och bara ca två månader sen barnet skulle ha kommit så känns det jätte bra faktiskt och jag tycker helt klart att  jag fattade rätt beslut. Tänker faktiskt inte så ofta på det här med aborten utan pustar mest ut och tackar över att jag inte behöll det. Känns lite hemst att säga, men så är det! Min önskan är att ha familj med två/tre barn, bo i villa med en underbar man, en riktigt svensson familj helt enkelt. Men i det fallet hade det nog inte blivit så utan jag hade nog slutat som en ensamståeende mamma, vilket jag inte direkt drömmer om..

I början var det självklart jätte jobbigt och det tog ett bra tag innan jag kunde släppa det. Jag var mest rädd för var att jag hade tagit fel beslut och att jag skulle ångra mig. Men så är inte fallet idag :) Skulle nästan kunna säga att det var tur att jag inte behöll barnet, nog för att jag tror att jag skulle vara super lycklig om jag hade behållt det, men jag hade missat så himla mycket. Sen kände jag inte Henrik så bra och jag tror faktiskt inte att det hade hållt mellan oss. Man måste känna varandra mycket bättre än vad han och jag gjorde, sen hade vi ju bara varit tillsammans i en månad tror jag.. Så jag tycker det är tur, för jag har ju Henrik kvar och förhoppningsvis har vi en hel framtid framför oss tillsammans! Så drömmen min kan bli sann :)

Kulan på magen i bara v 6.
Här låg jag ner så magen vart mycket mindre, men kunde inte stänga mina jeans längre, det var riktigt irriterande.





Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag är mitt uppe i en abort nu, och jag gjorde det i vecka 7-8. Min mage var också synlig vid den tiden. (Jag är också smal - syns mer då!)

2009-03-16 @ 18:31:02
URL: http://jenda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0