Hundvagn

Ni kommer nog alla ha olika åsikter om detta. Men jag har faktiskt funderat länge nu på att skaffa en hundvagn till Ville. Inte för att det är gulligt eller att jag vill behandla honom som en unge. Utan att jag tycker mest att det är jobbigt att när jag ska på längra turer så måste jag alltid bära honom en bit. Vilket är väldigt svårt om jag har en massa andra saker som jag samtidigt måste bära. Som på sommaren då jag ska till badstranden och det är en bit att gå/åka. Jag har en massa pakning med badkläder, filt och massa annat, sen blir Ville trött och jag måste bära honom. Då vore det perfekt med en vagndär han kunde liga i då han blir trött och jag kan ha lite av min packning under vagnen. Vet inte vad han skulle tycka om en vagn dock, men tror nog att han kan tycka om det. Då solen lyser kan han ligga där inne i skuggan o sova! Eller så hatar han den och bara vill komma ut o gå. Har läst en massa plus och minus om en vagn på nätet och jag håller helt med om vad som står där..

Plus:
+ Bra att köra den trötta, gamla eller sjuka hunden i som inte orkar gå.
+ Bättre än en väska på axeln, det blir tungt för matte eller husse i längden och ingen kan knuffa till dig och hunden.
+ Bra för valpar, många låter sina valpar gå alldeles för mycket vilket kan påverka både skelett och den växande hundens psyke negativt.
+ I en vagn på stan riskerar inte den lilla hunden att bli trampad på.
+ Skönt att ha i vissa möten med okända, större hundar. I en vagn kan den lilla hunden känna sig trygg.

Minus:
+ Alla hundar behöver röra på sig, hälsa på människor och andra hundar och leva hundliv.
+ Om hunden alltid körs i vagn lär den inte må bra. Använd med måtta och bara när det behövs.
+ Lätt att dras med i nya trender. Alla hundar och hundägare behöver inte en vagn.
+ Skämmigt att gå omkring med en barnvagn till hunden. Eller?

Lite olika vagnar
( klicka för att se större! )



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0