Det blir aldrig som man tänkt sig

Här om natten då vi skulla sova så började jag och H diskutera livet.. haha låter väldigt seriöst och det var det också. Vi hade så mycket att prata om och låg vaken till fyra på morgonen... Vi låg och pratade om allt som har med livet att göra som typ resor, plugg, jobb, barn och massa annat. Vi kom fram till en hyffsad planering som vi båda var med på, men det blir ändå aldrig som man tänkt sig.. Är väldigt svårt att planera hur livet ska bli. Det blir som det blir känner jag.. För det blir ändå aldrig som man tänkt sig.



Nu kanske H blir arg på mig för att jag berättar våra planer (som är lite osäkra än ;) ) men jag berättar ändå..

Vi är båda överäns om att vi vill vara unga föräldrar men inte så unga att vi inte kan försörja barnen! Men vi vill också hinna resa lite innan, för det blir ju svårt om man har en unge med sig, eller det går men njaae.. inget vi vill. Sen vill vi gärna ha utbildat oss till det vi vill vara innan man skaffar barn och då spricker planen om att vara unga föräldrar. Haha. Nedå...



Så här ser våran (dröm)plan ut:
  • Jag jobbar nu i sommar, kanske fortsätter ett tag till (beror helt på henrik och hans plugg)
  • henrik pluggar, om han kommer in dvs, annars ska vi backpacka i en månad någonstans i världen
  • Efter det ska både jag och Henrik börja jobba igen, eller han kanske pluggar..
  • och sen kan jag bli gravid och vi kan gifta oss, om allt känns bra!


Låter det inte som en perfekt plan? ;)
Man vet ju inte, då vi är ute och reser kanske vi bestämmer oss för att åka hem, jobba, sen sticka ut och resa igen... det visar sig! Som sagt man kan ju inte riktigt planera livet.. Så det får bli som det blir :) Kommer säkert bli bra vilket som.. Livet är ju långt!

och det kan ju faktiskt bara sluta på två sätt antingen bra eller dåligt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0