Våran säng är äntligen här!

Igår åkte jag och H ut till sova och betalade det sista, sen åkte vi och hämtade våran nya säng! Äntligen säger jag bara, gud vad vi har längtat!!

Efter vi lastat av allt hemma åkte han och lämnade bilen hos hans mamma och gick sen och hälsade på hans mormor och morfar.. Under tiden var jag hemma och så kom Frisk hit och han och jag började röja ut hela sovrummet.. Vi höll på väldigt länge inatt så när jag äntligen la mig var jag sjuukt trött....!

Men jag kan säga att det inte vart mycket sömn, det var den värsta natten på länge! Ville är ju van att ligga i sängen med oss och ha kroppskontakt och nu då sängen är väldigt hög så kan han inte hoppa upp. Eller inte på natten då han är så trött.. Så inatt har varken vi eller han fått mycket sömn.. I princip HELA natten har han gnällt och velat komma upp i sängen, stackarn.. Tycker så synd om honom. Så imorse då Henrik hade gått upp orkade jag inte höra hans gnäll längre (var bara en halv timma kvar tills jag skulle upp och jag var heeeelt slut och behövde sömn) så jag lyfte upp Ville bredvid mig och han somnade på stört. Snacka om att han var trött, jag med!!! Är som att ha en unge hemma.. "Mammagris" som han är så låg han där bredvid mig och sov som en stock, så när jag väl skulle gå upp fick jag skaka om honom för att han skulle vakna och det är inte ofta det händer kan jag säga...

Jag HOPPAS verkligen att det blir bättre inatt, är helt slut eftersom att det kanske bara vart en tre timmars sömn, om det ens vart det.....! Men lillen måste ju lära sig att sova själv, men det är riktigt svårt att låta bli att lyfta upp honom då man hör förtvivlad han är över att inte få sova bredvid oss, gör ont i hjärtat att höra honom gnälla så.. lillkillen min.

Ville är som en unge, eller värre ;) Jag har väll skämt bort honom, eller både jag och Henrik men han är ju vår lille "bebis".
Han är riktigt "mammakär", vart jag än går ska han också gå, han följer mig ÖVERALLT, till och med in på toa. På morgonen då jag måste upp då ska han också upp, hur trött han än är!!! (vilket är jätte jobbigt för så fort han vaknar måste man ut, annars kissar han inne. Inte det roligaste att gå helt nyvaken, rakt ut i det kalla vädret från en varm härlig säng).. Men om Henrik ska upp då går det bra att ligga kvar i sängen och sova hur länge som helst bara jag ligger bredvid honom...
På kvällarna så tar vi alltid in vatten och mat i sovrummet (han har inte ro att äta fören vi lägger oss, han är helt inne i att hålla koll på vad vi håller på med.) Sen är det livsviktigt för honom att han har sitt gosedjur (en rosa bläckfisk som är dubbelt så stor som honom) bredvid sig i sängen, eller på golvet, annars gnäller han och kan hålla på hur länge som helst om vi inte tar in "barba" i sovrummet (vi har en grind så han inte ska springa ut på natten o kissa i lägenheten). Då jag står och lagar mat, diskar eller nått annat är han på mig hela tiden och klättrar på benen och vill bli upplyft, vilket han INTE gör med Henrik. Vore så skönt om han kunde vara lite mer med Henrik..

Haha så mycket jobb kunde jag aldrig tänka mig att det skulle vara som med denna lilla plutt men det är det värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0