2010-01-02

Nu har det nya året börjat.. Och både jag och Henrik inleder det med att ligga hemma sjuka. Inge vidare direkt. Men men, inget man kan göra åt, utan vi ligger hemma och skojar, skrattar och myser. Så jag ska inte klaga!

På tolv slaget skålade vi och tittade på raketer sen började vi pratade om hur fort det här året har gått. Kändes som det var nyss vi stod och firade att år 2009 var kommet. Eftersom varken jag eller Henrik kände oss friska + att vi hade Ville så bestämde vi oss för att inte festa. Utan det var jag och Henrik och tre killar till som käkade middag hemma hos Frisk. Det var en riktig ungkarls kväll ;) Men den var heeelt perfekt :) När vi vaknade på morgonen därpå så var både jag och Henrik ännu sjukare och idag ligger vi båda fortfarande hemma och försöker bli av med förkylningen men det går inge vidare måste jag säga.. Men men.. nu ska jag sätta mig och skriva klart en svenska text som jag sen ska skicka in till min lärare. Idag blir det bara lugnt, vi ska ut på promenad med Ville sen bara titta på filmer hela dagen. Så skönt!

Tyvärr glömde vi kameran hemma på nyår så några bilder vart det tyvärr ej.

Kommentarer
Postat av: ELIN

Heej gmn,, för att bli frisk fortare så ska jag ge dej några tips: köp c-vitamin tabletter finns på rusta för 15:- eller på ica för lite dyrare. Thé för halsen. Ingerfära och citronvatten. Smakar förjävligt men men.



Recept på ingefära citronvatten:



Fyll en liten petflaska med vatten.

Ta fram en citron och en ingerfära.

Skölj båda två så allt besprutningsmedel försvinner.

Ta fram ett rivjärn och riv av citron skalet. En tredjedel ungefär av skalets yta.

Ta en potatis skalare och skala ingerfäran.

Riv sedan lite ingerfära.

Blanda sedan i ingerfäran och citronskalet i vattnet. Du kan ta lite citron-

saft i oxå om du vill. Sen så skruvar du på korken och skakar och dricker.

Om du vill ha kall så lägg in den i kylen en stund.



Recept på the med ingerfära och citron:



Koka upp lite thevatten i en kastrull eller i mikron.

Häll i det kokta vattnet i en kopp. Lägg i en thepåse med citronsmak.

Sen så tar du ingerfäran och skär några bitar som du sedan lägger i thet.

Sen skär du en klyfta citron och lägger i thet. Ta sedan ut thepåsen och

Njut av den ''goda'' medecinkuren.



Puss och hoppas du blir frisk!!!

2010-01-02 @ 12:52:45
URL: http://ellapellan.blogg.se/
Postat av: lollo

tack hjärtat, det måste jag prova, gör vad som helst just nu för att få bli frisk ;) Måste ses då jag blivit frisk, miss you!

2010-01-02 @ 13:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0