Läskigt vad fort livet kan ta vändning..

Jag fick mig en riktigt tankeställare..

Satt precis och läste om en bilolycka där en 18 årig kille dog .. Från att skriva på facebook (Alexander Strandberg) om allt han skulle hinna till att sen sätta sig i bilen och sen bara vara borta, det är läskigt... Det är riktigt läskigt hur fort livet kan ta slut..

Har ni tänkt på det, alltid då någon dör så skriver folk hur MYCKET dom älskade personen, hur fin han/hon var och allt annat som man kan tänka sig.. Men varför säger folk inte det då personen lever? Varför inte skriva ibland vad man verkligen känner för någon och skriva allt det där som man nu känner och berätta det för personen och inte bara då personen är borta..

För vad är det för mening att skriva det på facebook då personen inte kan läsa det?? (självklart förstår jag att folk gör det, jag hade också skrivit om någon dött, man skriver liksom som att man tror att personen kommer kunna läsa det..) Men jag tycker verkligen att vi människor borde bli bättre på att berätta hur vi känner för någon vi tycker om och faktiskt berätta hur mycket nytta personen gör genom att bara finnas till. Håller ni inte med?

För man vet aldrig om man får personen igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0