Fått besked..

Jag har i flera veckor oroat mig över att jag har livmoderhalscancer. Igår fick jag besked...

Jag hade verkligen ställt in mig på att få höra det värsta jag kan tänka mig så när hon ringde och sa att alla prover var bra så fick jag en ordentlig chock. Det känns som att jag fått en andra chans. Detta kanske är en varning?! Ja ni hör ju hur man tänker.. Men ni anar inte vilken berg och dalbana detta varit.. Mina tankar har varit på allt för långa villovägar. Så för säkerhets skull så har jag nu ringt och bokat en tid för att vaccinera mig.

Trots att jag är hur glad som helst över detta besked så känns det ändå som en liten besvikelse att det heller inte denna gång var vad vi trodde. Men det är bara att fortsätta.. Just nu känner jag mig friskare än nånsin för detta är bland det värsta jag kan tänka mig att drabbas av. Att inte kunna få barn av denna anledning vore en mardröm...

Jag var så pass säker att jag hade livmoderhalscancer att jag lovade kollegorna jag skulle springa naken runt kvarteret och skrika "jag är frisk!!" Men då hamnar jag väll på psyket ist. Så denna gång kanske det faktiskt är tur att jag är dålig på att hålla mina löften..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0